Ana içeriğe atla

Hangi dosya hizmetini veya sistemini kullanmalıyım?

Son bir yıl içinde gördüm ki, dosya hizmet sunucusu olarak nfsv4 en iyisi.
şu anda nfsv4 en iyi performansıda solaris 11 express üzerinde gösteriyor.
1 GBitlik ethernette ~100Mbyte/s trafiği solaris 11 express dışındaki işletim sistemlerinde
(standart kurulumla, linux, freebsd, windows, windows7) elde edemedim.
Solarisi yazıp geliştirenleri tebrik etmek lazım, ağ hizmetlerini oldukça iyi geliştirmişler.
Özet olarak linux çok sevsemde, ağ dosya sunucusu olarak solaris 11 express + zfs kullanıyorum.
Dosya sistemini web üzerinden yönetim içinde napp-it(http://www.napp-it.org/index_en.html) kullanmaya başladım.
Öyle şaşalı özellikleri yok, fakat komut satırınada ihtiyaç duymuyorum.

Arşivleme için en iyi yöntemde yine solaris 11 express üzerinde zfs(dedup ve compression özelliği ile birlekte) kullanmak. Fakat burada gözümüzden kaçırmamamız gereken nokta, en az 4GB ram ve 4 çekirdekli, 2.5Ghz üzerinde bir cpu kullanmak gerekeceği. Aksi durumda yedekleme işlemleri tahmin ettiğinizden çok çok uzun sürer. Kişisel amaçlar için benim gibi intel atom(330) veya benzeri bir işlemci ve 2 GB ramınız varsa dedup ve compression özelliğini kapatmanızı şiddetle tavsiye ederim. Bu iki özellik kapalı oldumu performans tahmin edebileceğinizden çok çok iyi olur.

Linux üzerindeki en hızlı dosya sistemi ise btrfs.
Çok güzel özellikleri(şıkıştırma, ssd diskleri otomatik tanıması vs. gibi) var.
Bundan dolayı arasıra olabilecek sıkıntılara razıyım, en hızlı dosya sistemini kullanayım diyenler için.
Ara sıra çatlamalarından dolayı, btrfs den ext4 geri döndüm.
Linuxte hızlı dosya işlemleri yapmak istiyorsanız,
softraid, lvm kullanmadan direk ext4 kullanmak en güzeli.
yedeklilik ve büyük hacimli (tek diske sığmayacak kadar) alana ihtiyaç duyuyorsak, softraid işimizi görür.
linux üzerinde cluster kullanacaksakta yine nfs hala en iyi yol(bana göre).
Bazılarına göre ocfs güzel vs. olsada zaman zaman(Özellikle yoğun i/o) aşırı cpu kullanımı ve cuvallamalar gördüm...

Son söz olarak neye ihtiyacımız varsa ona göre işletim sistemi ve dosya sistemi seçmek en iyi yol görünüyor.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Günün komutu - Linux sistemlerinde {2015.12.26} - memhog - basitce hafıza testi

Bu yılda bitmek üzere. Bu yıl biterken faydalı bir komutla yeni yıllar dilemek istiyorum. Bu günkü komutumuz memhog. memhog'u kullanmak için numactl paketinin yüklü olması, yüklü değilse kurmak gerekiyor, oracle linux(rhel tabanlı sistemlerde); yum install numactl Kullanımıda oldukça basit: # memhog memhog [-rNUM] size[kmg] [policy [nodeset]] -rNUM repeat memset NUM times -H disable transparent hugepages Policies: interleave membind preferred default  # memhog 17G numactl: mmap: Cannot allocate memory # memhog 512M .................................................... # Bu faydalı komutu kullanmadan önce swap devre dışı bırakmanız iyi olur.

ttnet tilgin hg1332 modem(router) kablosuz özelliğini güçlendirmek

Bu gün ttnetin hediyesi olan tilgin yönlendiriciyle biraz oynayayım dedim Matkap, ve rg316-rp-sma kablo alıp cihazın kapağını tekrar açtım. Matkapla usb çıkışın yanına bir delik açarak kaployu taktım. Sonra elimdeki antenlerden ikiti tanesini takıp test ettim. . Bu iki antenin, gözle farkedilir derecede sinyalleri kuvvetlendirdiğini fark ettim.. Normalde bu cihaz ile evin iki en uc noktaları arasında haberleşme olmaz iken şimdi en kör iki uç arasında sorun olmadan kablosuz kullanılabildiğini gördüm. Arada 4 tane kuvvetli beton duvar mevcut. Deneme bitti, tilgin rafa kalktı yine. Her nekadar ben bu cihazı kaldırsamda, kullanmak zorunda olan arkadaşlar, bir kablo ve ikitane anten takarak her herde kullanabilirler. İyi eğlenceler.