Ana içeriğe atla

zfs dedup faydası

Yedekleme yaptığım bir sistemdeki durum;

[root@dea ~]# zpool list
NAME SIZE ALLOC FREE CAP DEDUP HEALTH ALTROOT
ambar 928G 501G 427G 53% 5.43x ONLINE -
arsiv 1.81T 897G 959G 48% 3.02x ONLINE -


root@dea ~]# zdb -D arsiv
DDT-sha256-zap-duplicate: 3631357 entries, size 392 on disk, 204 in core
DDT-sha256-zap-unique: 1262549 entries, size 507 on disk, 404 in core

dedup = 3.02, compress = 1.60, copies = 1.25, dedup * compress / copies = 3.86

[root@dea ~]# zdb -D ambar
DDT-sha256-zap-duplicate: 2663625 entries, size 305 on disk, 176 in core
DDT-sha256-zap-unique: 1579609 entries, size 408 on disk, 321 in core

dedup = 5.44, compress = 1.00, copies = 1.00, dedup * compress / copies = 5.44



Şayet bu yedeklemeleri, normal bir ext4 veya ufs dizinine kopyalayacak olsaydım,
şu an kullandığım sistemin depolama hacmi yetmeyecek, fazladan en az 4 adet 1 TB lik veya
2*2 TB lik diske ihtiyacım olacaktı....

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

ttnet tilgin hg1332 modem(router) kablosuz özelliğini güçlendirmek

Bu gün ttnetin hediyesi olan tilgin yönlendiriciyle biraz oynayayım dedim Matkap, ve rg316-rp-sma kablo alıp cihazın kapağını tekrar açtım. Matkapla usb çıkışın yanına bir delik açarak kaployu taktım. Sonra elimdeki antenlerden ikiti tanesini takıp test ettim. . Bu iki antenin, gözle farkedilir derecede sinyalleri kuvvetlendirdiğini fark ettim.. Normalde bu cihaz ile evin iki en uc noktaları arasında haberleşme olmaz iken şimdi en kör iki uç arasında sorun olmadan kablosuz kullanılabildiğini gördüm. Arada 4 tane kuvvetli beton duvar mevcut. Deneme bitti, tilgin rafa kalktı yine. Her nekadar ben bu cihazı kaldırsamda, kullanmak zorunda olan arkadaşlar, bir kablo ve ikitane anten takarak her herde kullanabilirler. İyi eğlenceler.

yerel ssl ca sertifikasını güvenli sertifika olarak kabul etmek. (özet tekrar)

  openssl s_client  -connect akyuz.tech:443 -showcerts > /tmp/akyuz.tech.cacrt keytool -import -alias akyuz.tech  -keystore  /etc/pki/ca-trust/extracted/java/cacerts -file /tmp/akyuz.tech.cacrt /etc/pki/ca-trust/extracted/java/cacerts dosyası varsayılan java için varsayılan ca cert dosyasıdır.   cp -iv /tmp/akyuz.tech.cacrt /etc/pki/ca-trust/source/anchors/ update-ca-trust     DOMAIN=akyuz.tech openssl s_client -showcerts -connect ${DOMAIN}:443 </dev/null | sed -n -e '/BEGIN\ CERTIFICATE/,/END\ CERTIFICATE/ p' > ${DOMAIN}.cert