Ana içeriğe atla

openwrt x86 - kendi kablosuz yönlendiricimi kullanmak istiyorum diyenlere !!!

x86 (i686 tabanlı) sistem ile kende kablosuz ağ yönlediricimi (access point / ap) yapıp kullanmak istiyorum diyen arkadaşlar için;

http://openwrt.serbestinternet.com/snapshots/trunk/x86/


Bunun stantard openwrt trunktan farkı i686, smp  ve 4GB ve yukarısını desteklemesi.


İlave olarak kablosuz ağ çıkış gücü sınırının en fazla  40dbm yükseltilmesi.
Normalde kurallar gereği elimizdek aygıt ne kadar güclü olursa olsun 20dbm(100mw) yi geçmiyoruz.   Oysa şu anda piyasada 1000mw/2000mw/2500mw hatta 6000mw lik ürünler mevcut.

Şu anda kullandığım atom tabanlı sistemin özelliği;

İşlemci : Intel(R) Atom(TM) CPU  330   @ 1.60GHz

Hafıza  : 1.5G

Linux OpenWrt 3.8.13 #1 SMP Sun Sep 29 20:52:07 EEST 2013 i686 GNU/Linux

Kablosuz ağ adaptörü : j-link - RT2870/RT3070 Wireless Adapter, en fazla 2.5w çıkış gücü :)

Hem internet güvenliği, hem ağ yönlendiricisi, hemde dosya sunucusu olarak yaklaşık 2 aydır bu sistemi kullanıyorum.  Benzer işi piyasadaki ürünlerle karşılayabilecek ürünlere göre hem daha uygun, hemde daha kullanışlı.

ttnet fiber kullanıcılarıda openwrt direk kullanabilir. Benim yaptığım gibi.
openwrt devreye aldım ve türktelekomun Tilgin cihazını devre dışı bıraktım.

openwrteyle eğlenceli günlere :)



1. Güç çevirimleri

Yorumlar

  1. openwrt ayarlarınız nasıl tilgini nasıl devre dışı bıraktınız yazarsanız sevinirim

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

ttnet tilgin hg1332 modem(router) kablosuz özelliğini güçlendirmek

Bu gün ttnetin hediyesi olan tilgin yönlendiriciyle biraz oynayayım dedim Matkap, ve rg316-rp-sma kablo alıp cihazın kapağını tekrar açtım. Matkapla usb çıkışın yanına bir delik açarak kaployu taktım. Sonra elimdeki antenlerden ikiti tanesini takıp test ettim. . Bu iki antenin, gözle farkedilir derecede sinyalleri kuvvetlendirdiğini fark ettim.. Normalde bu cihaz ile evin iki en uc noktaları arasında haberleşme olmaz iken şimdi en kör iki uç arasında sorun olmadan kablosuz kullanılabildiğini gördüm. Arada 4 tane kuvvetli beton duvar mevcut. Deneme bitti, tilgin rafa kalktı yine. Her nekadar ben bu cihazı kaldırsamda, kullanmak zorunda olan arkadaşlar, bir kablo ve ikitane anten takarak her herde kullanabilirler. İyi eğlenceler.

yerel ssl ca sertifikasını güvenli sertifika olarak kabul etmek. (özet tekrar)

  openssl s_client  -connect akyuz.tech:443 -showcerts > /tmp/akyuz.tech.cacrt keytool -import -alias akyuz.tech  -keystore  /etc/pki/ca-trust/extracted/java/cacerts -file /tmp/akyuz.tech.cacrt /etc/pki/ca-trust/extracted/java/cacerts dosyası varsayılan java için varsayılan ca cert dosyasıdır.   cp -iv /tmp/akyuz.tech.cacrt /etc/pki/ca-trust/source/anchors/ update-ca-trust     DOMAIN=akyuz.tech openssl s_client -showcerts -connect ${DOMAIN}:443 </dev/null | sed -n -e '/BEGIN\ CERTIFICATE/,/END\ CERTIFICATE/ p' > ${DOMAIN}.cert