Ana içeriğe atla

usb disk kullanım sorunları

 Günümüzde usb üzerinden disk(flash/mc/ssd/normal disk vs.) kullanmadan yapamıyoruz. Durum böyle oluncada zaman usb  bağlantı kaynaklı sorunlarda oluşuyor.

usb kablo bağlantırlarını yaparken olabilecek hareketlerin usb disk kullanımını olumsuz etkilemek için usb disk kullanmaya başlama süresini biraz bekletmek(diski taktıkdan sonra sabit bir yere koymak gibi nedenlerden kaynaklanan) gerekebilir.

Durum böyle olunca bende usb taktıktan 10 saniye sonra sistemim usb diski kullansın istedim ve aşağıdaki ayarı yaptım.


[root@g15 ~]# cat /etc/modprobe.d/usb-storage.conf
options usb_storage delay_use=10

Bu işlemden önce usb_storage kullanılmaya başlandıysa bağlı aygıtları kullanım dışı bırakıp, rmmod usb_storage  && modprobe usb_storage işlemini uygulamamız gerekir.

Bu adımdan sonra usb göründükten 10 saniye sonra usb disk kullanımı başlayacaktır.

10 sn. mola :)

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

ttnet tilgin hg1332 modem(router) kablosuz özelliğini güçlendirmek

Bu gün ttnetin hediyesi olan tilgin yönlendiriciyle biraz oynayayım dedim Matkap, ve rg316-rp-sma kablo alıp cihazın kapağını tekrar açtım. Matkapla usb çıkışın yanına bir delik açarak kaployu taktım. Sonra elimdeki antenlerden ikiti tanesini takıp test ettim. . Bu iki antenin, gözle farkedilir derecede sinyalleri kuvvetlendirdiğini fark ettim.. Normalde bu cihaz ile evin iki en uc noktaları arasında haberleşme olmaz iken şimdi en kör iki uç arasında sorun olmadan kablosuz kullanılabildiğini gördüm. Arada 4 tane kuvvetli beton duvar mevcut. Deneme bitti, tilgin rafa kalktı yine. Her nekadar ben bu cihazı kaldırsamda, kullanmak zorunda olan arkadaşlar, bir kablo ve ikitane anten takarak her herde kullanabilirler. İyi eğlenceler.

yerel ssl ca sertifikasını güvenli sertifika olarak kabul etmek. (özet tekrar)

  openssl s_client  -connect akyuz.tech:443 -showcerts > /tmp/akyuz.tech.cacrt keytool -import -alias akyuz.tech  -keystore  /etc/pki/ca-trust/extracted/java/cacerts -file /tmp/akyuz.tech.cacrt /etc/pki/ca-trust/extracted/java/cacerts dosyası varsayılan java için varsayılan ca cert dosyasıdır.   cp -iv /tmp/akyuz.tech.cacrt /etc/pki/ca-trust/source/anchors/ update-ca-trust     DOMAIN=akyuz.tech openssl s_client -showcerts -connect ${DOMAIN}:443 </dev/null | sed -n -e '/BEGIN\ CERTIFICATE/,/END\ CERTIFICATE/ p' > ${DOMAIN}.cert