Ana içeriğe atla

iscsi ile oracle rac kullanımı (RHEL 7/8 veya OEL 7/8)


rhel/oel 7/8 de oracle rac 19 da iscsi  diskleri (lun) kullanıyorsak, sistemi yeniden başlattığımızda büyük ihtimal rac ve oracleasm hizmeti iscsi diskler sisteme gelmeden başlayacak ve cluster otomatik olarak çalışmayacaktır.

Durum böyle olunca servisleri tamamen bir birlerine bağlayarak, rac servisinin açılmasını sağlayabiliriz.

Yapmamız gereken işlemler;

1. oracleasm

     /usr/lib/systemd/system/oracleasm.service dosyasına unitden sonra aşağıdaki satırı ekliyoruz.

    After=multipathd.service NetworkManager.service iscsi.service


2. ohasd servisi
     /etc/systemd/system/oracle-ohasd.service dosyasında after satırını aşağıdaki gibi düzenliyoruz.

After=network-online.target remote-fs.target autofs.service multipathd.service NetworkManager.service  network.service iscsi.service oracleasm


Artık sistem yeniden başladığında ohasd servisi oracleasm, iscsi, network servislerinin başlamasını bekleyecek, oracleasm de network,  iscsi ve multipath servisinin başlamasını bekleyecektir.

Bundan sonra rahatlıkla rac nodelarını yeniden başlatabilirsiniz.

Bu çalışma oracle grid 19.3 te yapılmıştır.



Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

ttnet tilgin hg1332 modem(router) kablosuz özelliğini güçlendirmek

Bu gün ttnetin hediyesi olan tilgin yönlendiriciyle biraz oynayayım dedim Matkap, ve rg316-rp-sma kablo alıp cihazın kapağını tekrar açtım. Matkapla usb çıkışın yanına bir delik açarak kaployu taktım. Sonra elimdeki antenlerden ikiti tanesini takıp test ettim. . Bu iki antenin, gözle farkedilir derecede sinyalleri kuvvetlendirdiğini fark ettim.. Normalde bu cihaz ile evin iki en uc noktaları arasında haberleşme olmaz iken şimdi en kör iki uç arasında sorun olmadan kablosuz kullanılabildiğini gördüm. Arada 4 tane kuvvetli beton duvar mevcut. Deneme bitti, tilgin rafa kalktı yine. Her nekadar ben bu cihazı kaldırsamda, kullanmak zorunda olan arkadaşlar, bir kablo ve ikitane anten takarak her herde kullanabilirler. İyi eğlenceler.