Bu günlerde havaların yağışlı ve rüzgarlı olması nedeniyle uzun süreli motosiklet kullanamadım.
Durum böyle olunca, motosikletteki mevcut akü yeteri kadar dolmuyor ve motoru çalıştırırken, özellikle soğuk havalarda, sıkıntı oluşmaya başladı. Mevcut akü, 10 yılını aşmış bir akü oluncada, artık yeni bir akü alayım dedim. Kalite/Fiyat oranını göz önüne alarak bosch M6-012 aküsünü almaya karar verdim ve aldım.
Değişik bir akü, akünün kutusunda, içine konacak özel bir asit geliyor.
Yalnız içine sıvısını koyuyorsunuz ve yaklaşık yarım saat bekliyorsunuz.
Yarım saat sonra akünün içinde sıvı yerine özel bir jel oluşmuş oluyor.
Sonrasında şarj bağladım ve 6-7 saatte şarj oldu.
Durum böyle olunca, motosikletteki mevcut akü yeteri kadar dolmuyor ve motoru çalıştırırken, özellikle soğuk havalarda, sıkıntı oluşmaya başladı. Mevcut akü, 10 yılını aşmış bir akü oluncada, artık yeni bir akü alayım dedim. Kalite/Fiyat oranını göz önüne alarak bosch M6-012 aküsünü almaya karar verdim ve aldım.
Değişik bir akü, akünün kutusunda, içine konacak özel bir asit geliyor.
Yalnız içine sıvısını koyuyorsunuz ve yaklaşık yarım saat bekliyorsunuz.
Yarım saat sonra akünün içinde sıvı yerine özel bir jel oluşmuş oluyor.
Sonrasında şarj bağladım ve 6-7 saatte şarj oldu.
Akünün tipi AGM olarak geçiyor ve şarj ederken dikkatli olmak lazım.
Aküyü motosiklete takıp, marşa basdığımda direk çalıştı.
Motosiklek kullananlara Bosch M6 serisi aküleri tavsiye ederim.
İlave olarak aküm satın aldığım firmadaki ilgili arkadaş, şayet uzun süreli kullanım olmaz ve akü tam şarj olmaz ise, iki ayda bir söküp şarj cihazı ile akünün şarjının tamamlamamı tavsiye ettim.
Yorumlar
Yorum Gönder