Ana içeriğe atla

Akü deyip geçmeyelim

Bu günlerde havaların yağışlı ve rüzgarlı olması  nedeniyle uzun süreli motosiklet kullanamadım.
Durum böyle olunca, motosikletteki mevcut akü yeteri kadar dolmuyor ve motoru çalıştırırken, özellikle soğuk havalarda, sıkıntı oluşmaya başladı. Mevcut akü, 10 yılını aşmış bir akü oluncada, artık yeni bir akü alayım dedim. Kalite/Fiyat oranını göz önüne alarak bosch M6-012 aküsünü almaya karar verdim ve aldım.


Değişik bir akü, akünün kutusunda, içine konacak özel bir asit geliyor.
Yalnız içine sıvısını koyuyorsunuz ve yaklaşık yarım saat bekliyorsunuz.
Yarım saat sonra akünün içinde sıvı yerine özel bir jel oluşmuş oluyor.
Sonrasında şarj bağladım ve 6-7 saatte şarj oldu.



Akünün tipi AGM olarak geçiyor ve şarj ederken dikkatli olmak lazım.

Aküyü motosiklete takıp, marşa basdığımda direk çalıştı. 

Motosiklek kullananlara Bosch M6 serisi aküleri tavsiye ederim.

İlave olarak aküm satın aldığım firmadaki ilgili arkadaş, şayet uzun süreli kullanım olmaz ve akü tam şarj olmaz ise, iki ayda bir söküp şarj cihazı ile akünün şarjının tamamlamamı tavsiye ettim.






Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

ttnet tilgin hg1332 modem(router) kablosuz özelliğini güçlendirmek

Bu gün ttnetin hediyesi olan tilgin yönlendiriciyle biraz oynayayım dedim Matkap, ve rg316-rp-sma kablo alıp cihazın kapağını tekrar açtım. Matkapla usb çıkışın yanına bir delik açarak kaployu taktım. Sonra elimdeki antenlerden ikiti tanesini takıp test ettim. . Bu iki antenin, gözle farkedilir derecede sinyalleri kuvvetlendirdiğini fark ettim.. Normalde bu cihaz ile evin iki en uc noktaları arasında haberleşme olmaz iken şimdi en kör iki uç arasında sorun olmadan kablosuz kullanılabildiğini gördüm. Arada 4 tane kuvvetli beton duvar mevcut. Deneme bitti, tilgin rafa kalktı yine. Her nekadar ben bu cihazı kaldırsamda, kullanmak zorunda olan arkadaşlar, bir kablo ve ikitane anten takarak her herde kullanabilirler. İyi eğlenceler.

yerel ssl ca sertifikasını güvenli sertifika olarak kabul etmek. (özet tekrar)

  openssl s_client  -connect akyuz.tech:443 -showcerts > /tmp/akyuz.tech.cacrt keytool -import -alias akyuz.tech  -keystore  /etc/pki/ca-trust/extracted/java/cacerts -file /tmp/akyuz.tech.cacrt /etc/pki/ca-trust/extracted/java/cacerts dosyası varsayılan java için varsayılan ca cert dosyasıdır.   cp -iv /tmp/akyuz.tech.cacrt /etc/pki/ca-trust/source/anchors/ update-ca-trust     DOMAIN=akyuz.tech openssl s_client -showcerts -connect ${DOMAIN}:443 </dev/null | sed -n -e '/BEGIN\ CERTIFICATE/,/END\ CERTIFICATE/ p' > ${DOMAIN}.cert