Ana içeriğe atla

Günün ipucu - Linux sistemlerinde {2017.08.22} - Disklerimizin nasıl kullanıldığına göz atmak {lsblk} ve sıcaklık durumu

Ayda birde olsa basit ama faydalı bilgileri hatırlatmaya devam etmeye çalışıyorum.
Bu gün sizlere diskiminiz kullanım durumuna nasıl göz atacağımız göstereceğim.
Genelde fdisk, cfdisk v e mount gibi komutlarla kontrol yapıyoruz. Fakat benim sevidiğim lsblk komutu sizlerinde seveceğini umuyorum. Kullanımına bir örnek;



Her zaman olduğu gibi daha fazla bilgiyi
                                                                  man lsblk
den öğrenebilirsiniz.

 Sistemden önemli olan bir başka noktada, sistemdeki disklerin ve sistemin sıcaklığıdır. Yüksek ısılarda bulunan diskler daha çabuk bozulmaktadır, tecrübeyle sabit.


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Günün komutu - Linux sistemlerinde {2015.12.26} - memhog - basitce hafıza testi

Bu yılda bitmek üzere. Bu yıl biterken faydalı bir komutla yeni yıllar dilemek istiyorum. Bu günkü komutumuz memhog. memhog'u kullanmak için numactl paketinin yüklü olması, yüklü değilse kurmak gerekiyor, oracle linux(rhel tabanlı sistemlerde); yum install numactl Kullanımıda oldukça basit: # memhog memhog [-rNUM] size[kmg] [policy [nodeset]] -rNUM repeat memset NUM times -H disable transparent hugepages Policies: interleave membind preferred default  # memhog 17G numactl: mmap: Cannot allocate memory # memhog 512M .................................................... # Bu faydalı komutu kullanmadan önce swap devre dışı bırakmanız iyi olur.

ttnet tilgin hg1332 modem(router) kablosuz özelliğini güçlendirmek

Bu gün ttnetin hediyesi olan tilgin yönlendiriciyle biraz oynayayım dedim Matkap, ve rg316-rp-sma kablo alıp cihazın kapağını tekrar açtım. Matkapla usb çıkışın yanına bir delik açarak kaployu taktım. Sonra elimdeki antenlerden ikiti tanesini takıp test ettim. . Bu iki antenin, gözle farkedilir derecede sinyalleri kuvvetlendirdiğini fark ettim.. Normalde bu cihaz ile evin iki en uc noktaları arasında haberleşme olmaz iken şimdi en kör iki uç arasında sorun olmadan kablosuz kullanılabildiğini gördüm. Arada 4 tane kuvvetli beton duvar mevcut. Deneme bitti, tilgin rafa kalktı yine. Her nekadar ben bu cihazı kaldırsamda, kullanmak zorunda olan arkadaşlar, bir kablo ve ikitane anten takarak her herde kullanabilirler. İyi eğlenceler.