Ana içeriğe atla

linux taşıyıcısı ( container (lxc) )üzerinde openvpn çalıştırmak

linux taşıyıcı sistemi(linux container, nasıl çevireceğimi bilemediğimden taşıyıcı diyorum)  kurduk ve üzerinde çalıştırmak istiyorsak tun aygıtının linux taşıyıcısına tanımlamamız zorunludur. Yapmamız gereken;

1. Ayar dosyasına  /etc/lxc/lxc.conf aşağıdaki satırlar ilave edilir.
  #tun lxc.cgroup.devices.allow = c 10:200 rwm
  #full lxc.cgroup.devices.allow = c 1:7 rwm

2. lxc yi calistirdiktan sonra lxc üzerinde
    mkdir /dev/net
    mknod /dev/net/tun c 10 200
    chmod 666 /dev/net/tun

komutlarini vermek yeterlidir. Bundan sonra openvpn kullanabiliriz.


Linux sevsemde, linux kullanıp lxc kullansamda,  lxc ile ilgilenen, kullanan arkadaşlara tasviyem, Solaris 11 zone larını test etmeleri olacaktır.  Görünen o ki linux tabanlı sistemlerin solaris 11 yakalamasına daha çok var...

zone kullanımını öğrenip kullandıktan sonra, lxc kullanılırmı diye bilirsiniz!
lxc de kullanılır, solaris zone larıda. Nerede neye ihtiyaç duyup kullanacağınıza siz karar verirsiniz.


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Günün komutu - Linux sistemlerinde {2015.12.26} - memhog - basitce hafıza testi

Bu yılda bitmek üzere. Bu yıl biterken faydalı bir komutla yeni yıllar dilemek istiyorum. Bu günkü komutumuz memhog. memhog'u kullanmak için numactl paketinin yüklü olması, yüklü değilse kurmak gerekiyor, oracle linux(rhel tabanlı sistemlerde); yum install numactl Kullanımıda oldukça basit: # memhog memhog [-rNUM] size[kmg] [policy [nodeset]] -rNUM repeat memset NUM times -H disable transparent hugepages Policies: interleave membind preferred default  # memhog 17G numactl: mmap: Cannot allocate memory # memhog 512M .................................................... # Bu faydalı komutu kullanmadan önce swap devre dışı bırakmanız iyi olur.

ttnet tilgin hg1332 modem(router) kablosuz özelliğini güçlendirmek

Bu gün ttnetin hediyesi olan tilgin yönlendiriciyle biraz oynayayım dedim Matkap, ve rg316-rp-sma kablo alıp cihazın kapağını tekrar açtım. Matkapla usb çıkışın yanına bir delik açarak kaployu taktım. Sonra elimdeki antenlerden ikiti tanesini takıp test ettim. . Bu iki antenin, gözle farkedilir derecede sinyalleri kuvvetlendirdiğini fark ettim.. Normalde bu cihaz ile evin iki en uc noktaları arasında haberleşme olmaz iken şimdi en kör iki uç arasında sorun olmadan kablosuz kullanılabildiğini gördüm. Arada 4 tane kuvvetli beton duvar mevcut. Deneme bitti, tilgin rafa kalktı yine. Her nekadar ben bu cihazı kaldırsamda, kullanmak zorunda olan arkadaşlar, bir kablo ve ikitane anten takarak her herde kullanabilirler. İyi eğlenceler.